3. juuni 2013

1.juuni- Viitna

Alati tuleb meeldiv kasulikuga ühendada. Nii sõitsin, õigemini kihutasin Rakverre juba reedel, et vaadata Rakvere teatri uut etendust " Leping ", mis etendub Pätsi Sahvri pööningul ( esietendus oli 24.mail, loe ka arvustust 4.juuni Postimehest), Jaama tänaval majas number 11. See tundus põnev, uus koht jm. Loomulikult jäin ma taaskord ajaplaneerimisega hätta, sest linnast väljasõit võttis kauem aega, reede ju. Kohale jõudmine tundus lootusetu, kuid mitte võimatu. Nii sai poisid Jaama ja Näituse tänava nurgal maha pandud ja nii jõudsime nibin-nabin kohale. Koht oli täitsa vahva, kuid õhu polnud kuuma ilma tõttu absoluutselt! Kohvikus pakutud toidud olid head. Peale etendust õnnestus veel Pätsi sahvrist Pätsi leiba, erinevaid saiiu, küll nõgesega, kõrvitsaseemnete ja küüslauguga, samuti kardemoonikeeksi ning väga maitsvat kamakooki. Mis oli mullegi sulaselge üllatus-maitseelamus. Olen isegi teinud kama-kohupiima-vahukoorevahtu, kuid kooki kamast ja veel peal tarretisekiht koos pohladega, seda pole küll teinud. Küüslaugusai kadus laualt kõige pealt, siis lõppes kõrvitsaseemne sai, viimase nõgesesaia sõin koos rabarberi-aprikoosimoosiga. Leiba järel veel loetud viilud.
Laupäevase hommiku pühendasin aiatöödele. Minu rõõmuks pääsesin pudru keetmisest, vahel ikka veab. Rohi oli peenardes sirgunud pikaks-pikaks. Sellega sai siis mitu tundi maadeldud. Heki pügamisega tulid suured-väikesed poisid ise toime. Muru said ka kamba peale niidetud. No ja varsti oligi tagumine aeg Viitnale suvejooksule minna. Eelmisel aastal Kõpus ma ei osalenud, oli teine sellel hetkel liiga kaugel.
Tänane jooks oli hea sooritus. Mõned vead tulid sisse, kuid kellel neid täna ei juhtunud. Kuulsin hiljem palju huvitavaid lugusid, mis metsas juhtus. Kes kuhu jooksis ja miks vahel arvatakse, et laste nööriraja lint finisisse viib jne.
Starti jõudes tõdesin, et olin legendihoidja maha jätnud. Tuli legend enda külge teipida. Selle töö käigus läks legend veidi  kortsu ja 17 punkt kaduma. Õnneks olid punkti suhteliselt sarnased 79, 49 j'rjest. Küllap jääb meelde.
S-1-32, k-punktist silkasin kohe metsa, ootasin sihti, mida ei tulnud. leidsin ennast juba nõlvast üles rühkimas, sattusin alguses vale kivi juurd. Mida nüüd! Kiire korrigeerimine ja eelstartija oligi kätte saadud..
2- 60, kaldusin veidi vasakule ja nähes sihti, sai paremae tagsi tõmmatud.
3- 71, suunaga edasi, üle lageda riba, kaduv teeke ja nõlv toeks, kõlvikupiiri polnud hästi tajutav. Kaldusin veidi paremale, sest jõudsin sihit-rajani, tagasi ja vähe võsas minu lohk oligi.
4- 67, lihtne orvand.
5- 85, otse minek, sügav lohk paremal, küngas vasakul, lohk leitud.
6- 35, viga oma 2 minutit, kaldusin ju üle mäe minekuga vasakule, sest üldjoontes kõik klappis, kuid punkti seal ei olnud, triiputatud keeluala alt polnud kaarti hästi näha ja seega olin segaduses, otsustasin nõlvast üles rühkida ja näen punkti. Võtan teise ära, kuid selgub, et pole minu punkt. Improviseerin, et kus see punkt võiks olla ja nii saan ka oma punkti kenasti kätte.
7- 83, pikk minek keeluala vahelisel teel.. Tee hargnemisel ei suuda tuvastada, et kas on ikka õige koht, järv paistab, peaks nagu olema. Hüppan metsa, sood ei ole. Järelikult vale koht, jooksen uuesti teele ja sealt mööda soo serva kenasti punkti.
8- 78, otse punkti.
9- 40, suund peale ja poolest mäest kõndisin, suu kuivas, joogipunkt pole enam kaugel. Joon, seisan, joon, pool topsi näkku-pähe. Oh, pool läbitud.
10- 46, suunaga punkti. Punktis leian ühe naisterahva nõutult seismas. pole tema punkt, näitan kus ta on.
11- 91, võtan suuna punkti, kuid eelnev vahejuhtum hajutas tähelepanu. Õnneks punkt paistis juba.
12- 50, läbi võsa teeni, jooksen veidi pikki teed, kuid märkan loha, hüppan metsa. Sai vist veidi vara tuldud, sest satun soo serva, asjata rassimine võsas. Õnneks polnud kuigi keeruline punkt.
13- 47, paras pähkel auk oli, minul vedas sain hästi kätte.
14- 51, läksin suunaga, mingid maha võetud puud takistasid jooksmist, järelikult olin kaldunud vasakule. Tõmbasin siis paremale tagsai ja punkt oligi seaql, kus vaja.
15- 52, ei hakka otse minema, jooksen mööda teed, enne raiesmikku võtan suuna punkti. Jooksen Evi Vahust mööda, teele jääb üks punkt, kontrollin, õige pole minu lohk, tuleb minna edasi.
16- 79, otse, teekond tundub juba pikavõitu. Eriti kui omaarust olin piisavalt jooksnud ja allest nüüd sihi ületasin. Kaua võib, punkt võetud.
17- 49, üle raiesmiku jooks, täpselt punkti.
18- 93, mingi vare, mida ma ei näinud. Vähemalt selle punkti asukoht oli mulle tuttav, sest nägin võistlejaid seal ragistamas, kui Mihkliga tema starti läksin. Jooksin punkti veidi ringi, mööda teed.
19- 100, loha viis juba punkti, kuigi jah, tuli ka õige loha valida.
F- lõpusirge polnud õnneks väga pikk. tehtud.
Signet, kes peale mind startis ma ei näinud. Järelikult tuli sooritus hea. Ise alles jooksu lõppedes märkasin, et kaardil 5m joon. Sellepärast maastik kuidagi huvitav oligi. Märteniga jooksin sama rada ja täna olin temast 3 minutit ja 7 sekundit nobedam. Pesus kohtusin Triinaga, kes mu jooksu kiitis. Endagi üllatuseks olin täna teistest 21 sekundi võrra kiirem. See ei tähenda homseks kuigi head seisu. Ilm tõotab tulla sama kuum.
1.päeva tulemused
Õhtul rassisime veel veidi aias, sääski oli palju. Pääsesin ka õhtusöögi tegemisest, sellega mässas Märten. Vallimäel toimus mingi kontsert, ma arvan, sest muusika levis ka minu aeda. Leidsin endas veel jõudu ja tegin lühikese sörkjooksu. Märkamatult oligi kell juba palju.

3 kommentaari:

  1. Mida Märten oma emale kaotamisest arvab?

    VastaKustuta
  2. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  3. Kui mina jooksin suhteliselt puhta jooksu, siis temal kogunes vigu rohkem, siis teisel päeval oli ta minust nobedab, niiet kõik on tasakaalus.

    VastaKustuta